Які бувають бізнес-партнери?
7 Липня, 2021І коли їх потрібно залучати.
«Коли компанією володіють два та більш партнерів, то між цими людьми має бути сформована угода, бажано письмова. При цьому про розподіл ролей варто домовитися ще перед початком спільної роботи», — пише Лідія Пащук, президент фонду Василя Хмельницького K.FUND, керівник та член наглядової ради Школи малого і середнього підприємництва, у своїй книзі «Українська мрія. Я — підприємець!». Важливо визначити, хто буде управляти бізнесом або як управлінська функція буде розподілена між партнерами.
Є декілька ситуацій, коли зазвичай залучають партнера:
- спільний старт бізнесу;
- вихід на нові ринки;
- масштабування, коли потрібна експертиза, фінансування або інші види інвестицій, наприклад, приміщення чи доступ до сировини.
Залежно від ситуації та виду бізнесу і партнери можуть бути різними.
Постійно перебуває у компанії, інвестує капітал, час, робочу силу в діяльність підприємства. В курсі всіх подій підприємства, бо причетний до його щоденної роботи. Дуже часто будівельний, меблевий, ресторанний малий бізнес організований за такою схемою. Гарно функціонує, якщо ролі розподілені та звітність є прозорою. Операційні партнери зазвичай повинні домовитись про те, чи отримують вони заробітну плату, чи лише частку прибутку. У більшості випадків доцільно таким партнерам призначити зарплатню, оскільки фінансовий результат може бути різним, а людям потрібно якось забезпечувати власне життя.
Це той, хто фінансує бізнес або надає приміщення, має частку з прибутку, проте не бере участі в управлінні компанією Він втручається лише тоді, коли фінансові результати є незадовільними або потрібні додаткові інвестиції. Часто салони красоти, приватні медичні заклади, заклади громадського харчування та навіть освітні установи мають таких партнерів-інвесторів.
Той, хто управляє бізнесом. Зазвичай така роль надається людині, яка робить меншу за обсягом фінансову інвестицію, але натомість гарно знає сферу та бізнес. Інколи керівний партнер може інвестувати виключно свій час, знання та навички. А ще така позиція може бути однією з кар’єрних сходинок ефективного працівника. Керівний партнер може отримувати заробітну плату.
Не дає підприємству нічого, окрім власного імені або бренда. При цьому він не бере участі навіть у менеджменті. Таке партнерство часто використовується в консалтингу та сфері послуг, де потрібні гучні імена для старту та подальшої роботи. Номінальному партнеру потрібно розуміти, що він ризикує власним ім’ям, проте цей ризик оплачується.