support and rebuild ukraine
Since the beginning of Russian invasion, K.FUND has been focused on providing humanitarian aid to people in Ukraine
Help to Ukraine
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
ua
  • ru
  • en
Меню
  • uk
  • ru
  • en
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
Присоединяйся —
Новини

Як говорити, щоб до вас дослухалися?

 14 Лютого, 2022   Новини

Шість лайфхаків

Комунікабельність допомагає налагоджувати корисні зв’язки, влучно висловлювати свої думки й робити так, щоб до них дослухалися. Тож не дивно, що, згідно з дослідженнями LinkedIn, вміння переконувати входить до топ-5 soft-skills для розвитку кар’єри. Водночас результати дослідження McKinsey & Company свідчать: комунікабельність — у трійці навичок, яких компаніям найчастіше бракує у претендентів на роботу.

Хочете комунікувати переконливо? Ось 6 порад, як спілкуватися, щоб вас точно почули.

1. Говоріть найважливіше на початку й в кінці

Бізнес-консультант з комунікацій Джейс Борг у книзі «Мистецтво говорити» радить формулювати повідомлення так, щоб головні думки були у вступі та висновку. Справа в тому, що наш мозок краще запам’ятовує інформацію на початку та наприкінці — це зауважив німецький психолог Герман Еббінгауз.

Така особливість сприйняття інформації має назву «ефект краю»:

  • ми запамятовуємо початок меседжу, бо спрацьовує принцип першості — мозок чіпляється за ранню інформацію, і ми частіше повторюємо її, тому вона зберігається в довгостроковій пам’яті;
  • ми уважніше сприймаємо кінець повідомлення завдяки ефекту новизни, і ця інформація відкладається в короткостроковій пам’яті

Інформація, що була всередині повідомлення, або не запам’ятовується зовсім, або швидко забувається.

2.Розповідайте історії

Нашому мозку приємніше мати справу не з фактами і цифрами, а з історіями. Саме вони викликають емоційну реакцію та краще утримують увагу. Тому якщо хочете, щоб ваш меседж точно зачепив слухача, Джеймс Борг радить подавати його у форматі історії.

Справедливість такого висновку довели вчені Стенфордської вищої школи бізнесу, коли провели дослідження серед студентів. Їх попросити виступити з промовою тривалістю в 1 хвилину: кожен десятий мав побудувати її навколо історії, а решта — навколо сухих фактів. З’ясувалося, що 5% слухачів запам’ятали факти, а 63% — історію.

Перевага історій у тому, що вони задіюють образність — не просто передають головну думку повідомлення, а ілюструють її.

3.Практикуйте «я-повідомлення»

Якщо хочете донести стурбованість вчинком співрозмовника й підштовхнути його до потрібної вам дії, не тисніть. А краще скористайтеся формулою «я-повідомлення», яку пропонує психолог Томас Гордон: 

  • коли ти A (поведінка)
  • я відчуваю B (почуття)
  • тому що C (причина)
  • і я хочу, щоб D (побажання)

Перевага техніки — в донесенні повідомлення без звинувачення й агресії. Ви фокусуєтеся на власних почуттях, пояснюєте причину звернення та м’яко пропонуєте варіанти дій. 

Наприклад, не кажіть підлеглому «Ти повільно виконуєш ці завдання, тому в нас можуть зміститися дедлайни проєкту і ми не встигнемо презентувати його замовнику. Віддай комусь з колег частину завдань». Кращий варіант — «Я переймаюся, що ти не встигаєш з виконанням завдань, через що у нас можуть зміститися дедлайни проєкту. Тому мені б хотілося, щоб ти підключив до завдань когось із колег». 

4.Створіть емоційний зв'язок

Людина залишиться байдужою до ваших слів, якщо ви не зможете побудувати з нею емоційний зв’язок — так вважає психолог і експерт з питань емоційного інтелекту Тревіс Бредбері. Ми помиляємося, коли хочемо під час розмови триматися штучного образу. Щоб викликати у співрозмовника довіру й емоції, треба бути відкритим і ділитися своїми почуттями.

Його думку підтримує психолог Гарвардської медичної школи Сьюзен Девід. У книзі «Емоційна спритність» вона пише, що співрозмовнику важливо з’ясувати, чи можна нам довіряти. Тому він сподівається на прояви дружелюбності, вірності та співпереживання — це докази добрих намірів у спілкуванні. Щоб їх проявити, використовуйте три інструменти:

  • утримуйте зоровий контакт і коли говорите, і коли слухаєте;
  • кивайте час від часу, щоб показати, що розумієте співрозмовника;
  • частіше усміхайтеся, особливо коли інша людина також це робить.
5.Не піддавайтеся «гріхам» спілкування

Спеціаліст з комунікацій Джуліан Трежер у виступі на TED називає 7 «смертних гріхів», які псують будь-яке спілкування:

  • плітки
  • осуд
  • негатив
  • пиха
  • виправдання
  • перебільшення
  • догматизм

На противагу «гріхам» він пропонує чотири складові якісної й ефективної комунікації: 

  • чесність — тримайте слово, відстоюйте свої принципи й будьте тим, кому можна довіряти;
  • автентичність — будьте собою та приймайте співрозмовника таким, яким він є;
  • щирість — будьте правдивими та прямолінійними; 
  • любов — поважайте співрозмовника і його бажання.
6.Обговорюйте питання так, наче все вже вирішено

Щоб людина пристала до вашої думки і прийняла потрібне вам рішення, спонукайте її уявити ситуацію, в яку ви хочете її залучити. Розмовляйте так, ніби співрозмовник уже погодився на вашу пропозицію. Таку пораду дає бізнес-ментор і спікер Марк Роудз у книзі «Як розмовляти з ким завгодно».

Кажіть не «якщо б ви стали нашим клієнтом…», а «як наш клієнт, ви отримаєте такі переваги…». Не «наступного місяця, якщо ви приймете наш оффер, ми залучимо вас до нового проєкту», а «наступного місяця ви разом з командою будете працювати над новим проєктом».

Це спонукає людину глибше замислитися над перевагами вашої ідеї.

Поділитися

K.Fund › Медіа-центр › Новини › Як говорити, щоб до вас дослухалися?

Медіа

Останні новини
  • Президентом фонду K.FUND в Україні став Юрій Пивоваров 31.05.2022
  • В Україні фонд K.FUND Василя Хмельницького запускає гуманітарний напрям 22.03.2022
  • Глобальний договір ООН в Україні запускає освітній проєкт SEED 23.02.2022
  • Дефіцит лідера: як зосередити увагу? 21.02.2022
  • Як говорити, щоб до вас дослухалися? 14.02.2022
Новини
31.05.2022 Президентом фонду K.FUND в Україні став Юрій Пивоваров
22.03.2022 В Україні фонд K.FUND Василя Хмельницького запускає гуманітарний напрям
23.02.2022 Глобальний договір ООН в Україні запускає освітній проєкт SEED
21.02.2022 Дефіцит лідера: як зосередити увагу?
14.02.2022 Як говорити, щоб до вас дослухалися?
19.01.2022 Як досягти успіху в епоху електронної комерції?
K.FUND створений для управління інвестиціями, координації та підтримки проєктів підприємця Василя Хмельницького у галузях економіки та освіти.
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
  • Новини
  • Пресрелізи
  • Відео
  • Brand Guide

Приєднуйтесь —

© All rights reserved

Part of UFUTURE
Вгору