«У 2021 році підприємцям слід звикнути та бути готовими до постійних змін, розвиватися та вміти адаптуватися», — Лідія Пащук, президент K.Fund
19 Лютого, 202116 лютого в інноваційному парку UNIT.City Kharkiv відбулася дискусійна панель «2021: можливості підприємств у сучасному світі». Модератором та одним зі спікерів події стала президент фонду Василя Хмельницького K.Fund, керівник Школи малого і середнього підприємництва Лідія Пащук. Вона розповіла, як змінюється підхід до ведення бізнесу в пост-карантинному світі.
Зафіксували основні тези її виступу.
Зараз настала справжня епоха VUCA. Це означає не лише volatility (непостійність), uncertainty (невизначеність), complexity (складність), ambiguity (амбіційність) явищ, а й має у 2021 році дещо ширше трактування. Сьогоднішня реальність така: vibrant (мінлива), unreal (нереальна), crazy (скажена), astounding (вражаюча). Світ змінюється так швидко, що іноді хочеться вщипнути себе, щоб переконатися, чи все це відбувається насправді.
З’явився термін «непередбачувана економіка». Сьогодні креативність стала основним драйвером розвитку, споживач — головним оцінювачем наших дій, а його залучення та утримання — першочерговими завданнями підприємців та брендів. Тому потрібно постійно дивувати клієнтів, робити так, щоб вони захоплювалися нами й рекомендували, словом, творити магію.
За результатами цих досліджень:
- 92% корпорацій не досягають своїх довгострокових цілей;
- 60% CEO визнають загрозу з боку «гаражних» бізнесів;
- 65% брендів перебувають у стані стагнації.
До того ж понад 80% компаній зі списку Fortune 500 зникли після 1960 року. Це промовисто свідчить про нові проривні можливості для нових компаній. Крім того, з року в рік тривалість життя людей збільшується, тоді як тривалість існування брендів скорочується.
- Зміна та переналаштування бізнес-операцій компанії: потрібно знаходити «вузькі місця» і усувати їх;
- Діджиталізація: e-commerce дедалі набирає обертів. У 2019 році по ринку США був прогноз, що 24% бізнесу піде в e-commerce до 2020-го. У реальності на кінець 2020 року цей показник становив 38%. Зараз зростання продажів в інтернеті спостерігається в усьому світі. В Україні клієнти почали більше довіряти онлайн-магазинам. До того ж споживачі віком 50-55 років опанували онлайн-банкінг, їх більше не лякає цей процес. Але, за даними McKinsey & Company, лише 60% компаній виявились готовими до діджитал-зростання;
- Партнерство має значення: кажуть, «друзі пізнаються в біді», тому зараз як ніколи важливим є те, з ким ви будуєте бізнес.
- Бізнес-процеси. Розбираємося, налаштовуємо й розуміємо, від яких потрібно відмовитися, які оптимізувати, покращити, а які — додати;
- Робота з клієнтом. Споживач голосує за нас — своїм часом, грошима, увагою. Слід зробити так, щоб він став адвокатом вашого бренду. Сьогодні розрив між поколіннями є вражаючим, як і їхні очікування та інтереси, а також канали комунікацій, якими вони користуються;
- Персонал. Кадри вирішують усе, без людей жоден бізнес не працюватиме;
- Фінанси. Як заробити гроші, отримати інвестиції, фінансування та як ефективно розпоряджатися фінансовими ресурсами;
- Партнерство. Ті, з ким ми будуємо бізнес, мають бути надійними;
- Розвиток. Підприємець є рушієм розвитку компанії, тому розвиток підприємця, отримання сучасних знань та навичок є вкрай важливим. Особливої, виняткової актуальності набуває необхідність розвитку емоційного інтелекту підприємця. За VUCA-часів уміння та здатність адекватно сприймати форс-мажори, вчасно, гнучко та успішно на них реагувати виходить на перший план.
Проєкт Фонду «Школа малого і середнього підприємництва» створює можливості для отримання якісних сучасних знань та ефективних навичок підприємців, що доводить досвід понад 1000 випускників з 15 міст України. Зокрема, у Харкові понад 120 підприємців пройшли навчання, сформували модель розвитку власної справи та отримали нові знання та навички.