Секрети ефективного неймінгу та просування
6 Жовтня, 2021Що таке бренд і чому він має значення ?
Бренд – це образ, імідж, ім’я людини, товарів, послуг, явищ у сприйнятті споживачів. А неймінг (англ. naming — «найменування», «створення назви») — це процес створення назви бренда. «У процесі неймінгу важливо переконатися, що назва бренда проста й легка, а ще така, що запам’ятовується. Не поодинокими є випадки, коли невдала назва ставала причиною невдач у бізнесі та негативного сприйняття продукції», — пише президент фонду Василя Хмельницького K.FUND, керівник Школи малого і середнього підприємництва Лідія Пащук у своїй книзі «Українська мрія. Я — підприємець!».
За її словами, є кілька секретів створення успішного бренду. Навіть за умов маленьких або майже нульових бюджетів вони допоможуть досягти успіху в просуванні та збуті продукції.
Підприємці дуже часто сконцентровані на якості, властивостях свого кінцевого продукту, на пошуку замовників і зовсім забувають про важливість та унікальність бренда. Задумайтесь, що саме робить ваш продукт унікальним, чому споживач має обрати саме його та що йому цей вибір дасть. Бренд допомагає сформувати цінність продукту у сприйнятті споживача, лояльність, тобто готовність купувати продукти саме цього бренда, на відміну від інших. Для цього «зрозумійте» ваш бренд – які меседжі та ключові цінності він прагне донести.
Ця техніка може бути доволі ефективною. УТП дає змогу виділитися серед інших товарів та послуг, виокремитися серед конкурентів, завоювати прихильність клієнтів, донести свою цінність цільовій аудиторії. Є кілька питань, на які варто дати відповідь, щоб сформулювати УТП:
- Для кого ваш продукт? Хто є цільовою аудиторію?
- Що шукає ваш споживач? Чому йому потрібен ваш продукт або послуга? Якими є потреби вашого споживача? У чому його проблема, «точка болю»? Чи готові споживачі платити за вирішення цієї проблеми?
- Які характеристики, властивості вашого продукту/послуги задовольняють потребу, вирішують проблему споживача?
- Чому саме вашу продукцію має придбати споживач? Чим ви відрізняєтесь від конкурентів?
Щойно сформулювали УТП, зрозумійте, що його потрібно донести до аудиторії – через інтернет, у реальному житті, живому спілкування, у процесі доставки продукції тощо.
Споживачі мають вас запам’ятати. Подумайте, як саме ви можете зробити упаковку або доставку продукції споживачеві персоніфікованою. Подумайте про упаковку, картки лояльності, листівки, маленькі подаруночки.
Сьогодні в Україні понад половину користувачів для пошуку інформації використовують мобільні пристрої. Якщо у вас є веб-сайт і він не має мобільної версії, то, найімовірніше, ваш клієнт отримає негативний досвід від онлайн-комунікації з вашими ресурсами. Тож переконайтеся, що ваш сайт працює коректно. Визначте ті соціальні медіа, якими будете користуватися для просування вашої продукції. Основні з них: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, SnapChat, TikTok.
Спілкуватися наживо із споживачами дуже доцільно. Зробіть виставку своїх робіт, зустріньтесь із клієнтами, розробіть систему лояльності. Не забувайте про спілкування і в галузі, зустрічайтесь із колегами по цеху. «Це може створити для вас можливості партнерства та розвитку. Проводьте зустрічі, заходи соціальної відповідальності та спільні бізнес-подорожі. Розвивайтеся!», — резюмує Лідія Пащук.