Правила успіху Томаса Ліптона
27 Жовтня, 2021Що допомогло мрійнику з трущоб стати успішним підприємцем ?
Стрибнув вище голови, створив себе сам, заснував імперію з нуля — все це справедливо щодо сера Томаса Ліптона, який заново відкрив усьому світові такий напій, як чай. А ще він був філантропом і великим оптимістом.
Народившись у Шотландії в родині ірландських мігрантів, Ліптон почав працювати у 10 років, допомагаючи батькові в крамниці, яка була розташована в бідному районі міста. У віці 16 років найнявся юнгою на корабель і наступні п’ять років працював де доведеться: на кораблі, на тютюнових і рисових плантаціях та в одному з найуспішніших бакалійних магазинів Америки того часу, де багато дізнався про торгівлю.
Додому Ліптон повернувся з готовим бізнес-планом. Свій перший магазин — Lipton’s Market — він відкрив, коли був трохи старший за 20 років.
Lipton’s Market відрізнявся від традиційних шотландських магазинчиків. Стіни були пофарбовані в яскравий колір, а за прилавком покупців вітали продавці в білих фартухах. Весь простір сяяв чистотою й новизною. Особливу увагу тут приділяли освітленню. Магазин був розташований в самому центрі промислового Глазго, сповненого диму й туману, і вночі освітлював вулиці. Товари складали за американським зразком: не для зручності власників, а для того щоб привернути увагу покупців. Мережа маркетів Ліптона швидко поширилася по всій центральній Шотландії.
Згодом Ліптон не лише продавав, а й вирощував чай на Цейлоні (нині Шрі-Ланка, острів був знаменитий плантаціями кави, але через невідому цвіль усі плантації були знищені, а земля сильно подешевшала), що дало змогу знизити ціни й зробити напій доступним для робітничого класу. Саме Ліптону належить ідея розфасовувати чай по пакетах (113 г, 226 г та 453 г). Стандартні розміри були зручнішими для продажу в магазині, а у покупців більше не виникало сумнівів щодо точності ваг. Фасований чай став популярним не лише серед роздрібних, а й серед оптових покупців.
Королева Вікторія була великою прихильницею чаю Lipton. У 1897 році за наказом Її Величності Томаса Ліптона посвятили в лицарі.
Ось його правила успіху
- У житті немає невдач, є можливості. Треба лише вміти їх використовувати.
- Будь-яка робота — це шанс повчитися. А теоретичні знання обов’язково треба підкріплювати практикою.
Клієнт хоче бачити турботу про нього й бути здивованим. Тому так важливо приділяти час сервісу й дарувати приємні емоції. Наприклад, прикрашати вітрини яскравими вивісками та створювати приємну атмосферу в магазині. - Підприємницьке чуття та аналіз ринку дають можливість передбачати тенденції, поєднуючи, здавалося б, незначні події.
- До реклами бажано підходити з креативом. Сер Ліптон це дуже добре вмів. Наприклад, він замовив сир, колом близько 4 м. Протягом двох тижнів біля вітрини збиралося багато людей, які бажали побачити сир «Джамбо». Ліптон підігрів ажіотаж, сховавши у сирі кілька соверенів. Через два тижні, за кілька днів до Різдва одягнений у білий костюм Томас Ліптон почав нарізати сир. Поліцейським довелося провести кілька напружених годин, підтримуючи порядок навколо лавки бізнесмена, поки його помічники упаковували шматки сиру легіону покупців, що прийшли з надією зробити щасливу покупку.