Бути «як Google»
1 Вересня, 2021П’ять корпоративних принципів Google
Бути «як Google» — заповітна мрія тисяч компаній у всьому світі. Не дивно, що корпорація неодноразово очолювала список найкращих роботодавців.
Що допомагає Google роками зберігати за собою статус найбажанішої компанії? Це корпоративна культура з такими принципами
У Google діє правило 20%: п’яту частину робочого часу співробітники можуть присвячувати будь-яким експериментальним проєктам. Це дає можливість тестувати різноманітні ідеї, випробовувати нові бізнес-моделі та перевіряти навіть ще не до кінця відпрацьовані технічні рішення, щоб обрати найкращі варіанти.
Щоб зробити наймання людей максимально незаангажованим та мінімізувати суб’єктивність рекрутерів, у Google практикують таке:
- структуровані інтерв’ю з чіткими оцінками якості відповідей — вони складаються з поведінкових запитань (про минулий досвід) та ситуативних (щодо гіпотетичного вирішення робочих ситуацій);
- залучення сторонніх експертів, майбутніх колег та потенційних підлеглих до наймання — вони можуть брати участь у співбесідах та ставити свої запитання.
У Google заробітна плата залежить не від формальної назви посади, а від ефективності людини. Тому тут співробітники одного відділу можуть отримувати винагороду, яка відрізняється в кілька разів.
У Google проводять щотижневі загальні збори з керівництвом, в яких усі охочі беруть участь онлайн чи офлайн. І кожен може поставити керівництву будь-яке запитання чи запропонувати будь-яку ідею. Крім того, в локальній мережі Google усі бачать квартальні цілі інших співробітників і цілих команд.
В Google намагаються знайти для кожного співробітника оптимальну позицію відповідно до його слабких і сильних сторін. Якщо фахівець працює на технічній посаді, але виявляє більше здібностей у маркетингу, він може перейти до відповідного відділу. Керівники Google вважають за краще зберегти талант і перевести його туди, де він досягне успіху, ніж втратити співробітника.