80 талановитих українських дизайнерів з Києва, Харкова та інших міст пройшли European Design Upgrade
6 Грудня, 2021Все, що оточує нас, людей, проєктується дизайнерами – починаючи від записної книжки і закінчуючи автомобілями. Аби людство одного дня досягло глобальних цілей сталого розвитку, перейшло до економік замкненого циклу, дизайнери по всьому світу повинні отримати знання і навички найвищого рівня.
European Design Upgrade – амбітний проєкт, спрямований на розвиток креативних індустрій, підтримку талановитих дизайнерів, митців та технологів – пройшов в Україні вже вдруге. 80 українських дизайнерів в двох містах, Києві та Харкові, закінчили оновлений міждисциплінарний курс, розроблений спільно із провідними викладачами з Бельгії, України та Фінляндії.
В рамках курсу учасники:
- прослухали лекції українських, бельгійських та фінських лекторів;
- мали можливість відвідати творчі лабораторії дизайнерів та практикувати нові навички;
- відвідали NEST Hub в UNIT.City в Києві, де познайомилися з успішними українськими дизайнерськими стартапами, зокрема S.Lab, effa, Neverdark;
- розробили власну креативну ідею європейського рівня;
- пройшли хакатони та презентували свої ідеї бізнес-середовищу;
- отримали цінний нетворкінг, знайомства, підтримку менторів.
Ментори EDU 2.0: інноваційна дизайнерка Даша Цапенко, архітекторка Олена Орап, графічна дизайнерка Даша Подольцева, викладачка кафедри дизайну та реклами Історико-філософського факультету НПУ ім. М. Драгоманова та завідуюча кафедри дизайну Інституту мистецтв Університету ім. Б. Грінченка Лілія Дерман, художниці та засновниці власного бренду сестри Аліна Гаєва та Каріна Гаєва, а також авторка креативних архітектурних десертів Дінара Каско й фахівець з параметричного дизайну, викладач Харківської школи архітектури Андрій Павлов.
Проєкти
В рамках навчального курсу European Design Upgrade 2.0 студенти представили свої проєкти перед представниками бізнесу та креативного сектору.
Серед проєктів учасників з Києва можна виділити:
- віртуальний локальний друг для підлітків;
- колекція світильників з біоматеріалів та вторинної сировини;
- дослідження віртуального образу сучасної жіночої моди;
- розробка принтів з доповненою реальністю на одязі із зображеннями тварин з Червоної книги України;
- арт-колекція одягу задля привернення уваги до психоемоційних станів людини;
- комплекти-трансформери з можливістю стати самому собі дизайнером через гру за допомогою симуляції;
- воркшоп для взаємодії науковців та митців з метою створення унікальних творів мистецтва;
- персоналізована колекція сантехніки зі зверненням до ідей людяності та природності;
- трубки, які генерують електроенергію;
- біопаливо з мулу задля очищення дна;
- дитяча креативна агенція;
- конструктор вуличних меблів та композиційних інсталяцій;
- маркетплейс “ДВІЧІ”;
- навчальний екологічний кейс графічних продуктів для дітей.
Проєктами-фіналістами в Харкові стали:
- мережа міських культурних центрів для людей похилого віку;
- виставка NFT-художників;
- перетворення стін Старобільська в арт-об’єкти;
- агендерний одяг “А-світ”;
- еколабораторія “Твоє завтра”;
- реюз пакування “Життя після розпакування”;
- меблі та предмети інтер’єру з вторинної сировини;
- одяг-трансформер унісекс;
- футболки-плакати з тваринами на межі зникнення;
- органічний клей з медуз для відновлення екосистеми.
Переможці та призи
В кожному місті шляхом голосування було обрано топ-5 проєктів, які отримали нагороди та підтримку від представників бізнесу.
Переможцями EDU 2.0 в Харкові стали:
- Анна Іванова, проєкт “Життя після розпакування”;
- Дарія Танасова, проєкт Trash to treasure;
- Єлизавета Попляк, проєкт Digital arts;
- Ангеліа Чепель, проєкт City Art Object;
- Софія Нагорна, проєкт “Органічний клей із медуз”.
Всі вони отримають консультації з CEO UNIT.City у Харкові Антоном Шкоропатенком, абонемент – місяць роботи у коворкінгу UNIT.City у Харкові, годину консультації з Анастасією Севастьяновою, власницею бренду одягу SAS by Sevastianova, годину консультації з Антоном Лимонченком, головою компанії “Культура продажів”.
Переможцями EDU 2.0 в Києві стали:
- Катерина Походенко, проєкт “Маркетплейс “ДВІЧІ”;
- Юлія Яланжи, проєкт Nasinnya;
- Ангеліна Лавренюк, проєкт Art & Science interaction;
- Ольга Радіонова та Ірина Гайдаєнко, проєкт “Дитяча креативна агенція”;
- Катерина Ткачук, проєкт Cognosce te ipsum;
- Марія Кобилянська, проєкт “Арт-колекція одягу “Emotions”.
Вони отримали такі призи: 1 та 2 місця – навчання за програмою USB Start в Unit School of Business, 3 i 4 – абонемент в лабораторію швидкого прототипування Fablab, 5 і 6 абонемент – місяць у коворкінгу Unit.City.
Що далі
В подальшому курс буде доопрацьовано з українськими та іноземними викладачами й запропоновано для впровадження в українських профільних навчальних закладах. Проєктом уже зацікавились Харківська академія дизайну та мистецтв, Київська академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука, Економічний факультет Київського національного університету ім. Т. Шевченка, Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова, Інститут мистецтв Університету ім. Б. Грінченка, Факультет дизайну і реклами Київського національного університету культури і мистецтв, а також викладачі, які пройшли програму разом зі іншими учасниками.
European Design Upgrade реалізується у партнерстві фонду Василя Хмельницького K.FUND, громадської організації GoLOCAL та інноваційно-технологічних хабів Brussels Creative у Бельгії і Urban Mill у Фінляндії, за підтримки Українського культурного фонду, інноваційних парків UNIT.City у Києві та Харкові.