«7 звичок надзвичайно ефективних людей» Стівена Кові
4 Жовтня, 2021Як зробити успіх своїм способом життя ?
Книга популярного бізнес-консультанта Стівена Кові «7 звичок надзвичайно ефективних людей» — міжнародний бестселлер. Вона протрималася 220 тижнів у списку The New York Times та перекладена 40 мовами. Журнал Chief Executive назвав її найвпливовішою ділової книгою за останніх 100 років.
Виходець із сім’ї мормонів і доктор релігієзнавства, за сумісництвом бізнесмен і батько дев’ятьох дітей, Стівен Кові зумів відшукати практичний баланс між особистим розвитком і власним комфортом і розповісти про це читачам зрозуміло і цілісно.
Адже є багато способів досягти успіху: працювати ефективніше, розвивати мозок, грамотно управляти іншими, масштабуючи результати на шляху до мети. Питання в тому, яким ти приходиш до фінішу. У Кові є рецепт, як прийти до фінішу оновленим і зробити це невимушено. Без суперривків і забігів на виживання.
«7 звичок» — це не про те, як досягти успіху, а про те, як зробити успіх своїм способом життя.
Основа філософії Кові полягає в тому, що людина завжди може обирати, як реагувати на ту чи іншу ситуацію. Навіть у найбільш безвихідному становищі, в ситуації крайньої несвободи у людини завжди залишається свобода діяти так або інакше, тим самим демонструючи, що людина — не робот, не маріонетка ситуації, а творець своєї долі.
Правила «7 звичок надзвичайно ефективних людей» Стівена Кові
Виявляти ініціативу не означає бути настирливим, безцеремонним чи агресивним. Це означає усвідомлювати свою відповідальність за те, щоб події розвивалися певним чином.
Треба починати з чіткого усвідомлення свого життєвого призначення. Це означає розуміти, до чого ви прагнете. Це дасть вам змогу краще уявляти, де ви перебуваєте в конкретний момент, і кожен крок робити в потрібному напрямку.
Порядок пріоритетності: від «важливого й термінового» до «неважливого і нетермінового».
Зверніть увагу на квадрат ІІ. Це ті завдання, до яких «не доходять руки»: впровадження інновацій, створення системи процесів для роботи з клієнтами, налагодження партнерських відносин, впровадження системи навчання співробітників тощо. Якісна реалізація будь-якого завдання з квадрата ІІ робить вагомий внесок у розвиток, який не може зробити жодне завдання з квадрата І.
Але що робити, якщо квадрат І завжди заповнений? Делегувати.
«Виграв/виграв» —це особливий настрій серця й розуму, спрямований на постійний пошук взаємної вигоди у всіх взаємодіях людей одне з одним. «Виграв/виграв» означає, що всі домовленості та рішення обопільно вигідні й задовольняють обидві сторони.
Суть таких перемовин полягає в тому, щоб відокремити людину від проблеми, сфокусуватися на інтересах, а не на позиціях, виробити взаємовигідні варіанти й наполягати на об’єктивних критеріях — зовнішніх стандартах чи принципах, прийнятих обома сторонами.
- З’ясуйте ключові питання і клопоти (не позиції), що стосуються проблеми.
- Визначте, які результати забезпечать цілковито прийнятне рішення.
- Виявіть нові можливі варіанти досягнення цих результатів.
- Є ще один варіант взаємодії: виграв/виграв або не зв’язуватися. Суть його в тому, що якщо не вдається досягти результату в дусі виграв/виграв, то краще й не зв’язуватися.
- Спочатку намагайтеся почути, а потім бути почутим. За емпатичного слухання ви слухаєте вухами, але, крім того, — і це набагато важливіше — ви слухаєте очима й серцем, не лише сенс, а й почуття.
Суть синергії полягає в тому, щоб цінувати відмінності між людьми — відмінності в менталітеті, в емоційній сфері, психологічні відмінності. А ключем до того, щоб цінувати відмінності, є усвідомлення того, що всі люди бачать світ не таким, яким він є, а таким, якими є вони самі.
По-справжньому ефективна людина має достатню скромність і повагу до інших, щоб визнати обмеженість власного сприйняття і оцінити багатющі можливості, що відкриваються перед нею завдяки взаємодії із серцями й умами інших людей.
Духовно, фізично, емоційно та інтелектуально. Це найвигідніше, найбільше вкладення з тих, які ми робимо в нашому житті. Це інвестиція в самих себе.