5 «сліпих» зон лідерів
3 Листопада, 2021Ніхто не ідеальний
Існує цілий культ, пов’язаний з видатними лідерами. Вони далекоглядні. Вони надихають. Вони, здається, інтуїтивно знають, чого саме потребує їхня організація, команда.
Але не тіште себе ілюзією: ніхто не ідеальний, й більшість лідерів має власні сліпі зони, – розповідає автор книги «Сліпі зони лідерства: Як успішні лідери ідентифікують і перемагають власні слабкості» Роберт Брюс Шо з Прінстон Менеджмент Консалтинг Груп, Нью-Джерсі.
Але коли сліпі зони заважають побачити істину або роблять вас несприйнятливими до важливих проблем, з ними доводиться розбиратися. Видання Fast Company наводить п’ять стандартних для далекоглядних лідерів слабких місць, які можуть зашкодити вашій компанії, а також про шляхи їх подолання.
Люди на керівних посадах часто переоцінюють власний стратегічний талант, каже Шо.
Буває, що вони піднімаються кар’єрними сходами до керівної посади, виконуючи комерційні або оперативні функції, тепер же їм потрібно думати про ринки, конкуренції та шляхи збільшення прибутку.
Зміна способу мислення – від вирішення оперативних завдань до прийняття масштабних рішень для всієї компанії – дуже суттєва. І не встигає новоспечений керівник озирнутися, як він вже загруз у вирішенні оперативних завдань, замість того, щоб забезпечувати стратегічне управління, необхідне для просування компанії.
Будь-кому буде неприємно виявити, що він обрав неправильне рішення, або що його точка зору є неправильною. Але деякі керівники продовжують наполягати на власній правоті аж до того, що просто ігнорують інформацію, яка могла б допомогти їм стати більш поінформованими та ефективними.
На думку Шо, така сліпа зона може не лише призвести до прийняття неправильних рішень, а й підірвати командний інтерес до того, щоб робити особистий внесок і намагатися змінити наявний стан речей.
Керівники, які не сприймають конструктивної критики, зрештою доб’ються того, що їхня команда втратить будь-який інтерес до того, щоб робити власний внесок у справу або просувати інновації.
Іноді сліпа зона керівника стосується його підопічних, співробітників або членів команди, – зауважує тренер з трансформації бізнесу Посі Герінг, засновниця бізнес-консалтингової компанії Next U із Сіетла.
Буває, що ці люди працюють недостатньо добре або у них просто немає необхідних навичок, говорить вона.
Але наша сліпа зона – незалежно від того, чи є вона вибірковою, чи пояснюється найкращими намірами, – заважає нам розглядати проблему, особливо якщо ми хочемо, щоб наш підлеглий досягнув успіху.
Керівник може втручатися виправляючи проблеми, що виникають через слабкого члена команди, але це призводить до іншої проблеми – інші члени команди отримують сигнал, що начальник надає найслабшому особливу перевагу. Водночас слабкий член команди отримує сигнал про те, що бос не вважає його здатним впоратися з поставленим завданням і допомагає йому, щоб він не завалив проєкт. В обох випадках це не сприятиме оптимальній роботі команди або створенню здорової робочої атмосфери.
Вміння комунікувати — це ще одна сфера, в якій керівники схильні переоцінювати власні здібності, стверджує Дін Майлз, засновник і президент компанії «Бріджпоінт Коучинг енд Стретеджі Груп» з Колорадо-Спрінгс.
«Існує невідповідність між тим, що, на думку керівника, йому вдалося підтвердити, донести, пояснити, та інформацією яку його підлеглими отримала насправді», — наполягає він.
Наприклад, керівник вважає, що роз’яснив команді три основні пріоритетні завдання для конкретного періоду часу, і що йому вдалося ясно та чітко донести ці завдання до своїх підлеглих. Але опитування працівників це не підтверджує.
Якщо ви вважаєте, що знаєте, що насправді є важливим для менеджерів вашого бізнесу, або тим, хто працює в цеху, або думаєте, що бачите наскрізь своїх конкурентів, — не забувайте, що нездатність утримувати зв’язок з реальністю може призвести до виникнення кількох сліпих зон, попереджає Шо в своїй книзі.
Якщо ви думаєте, що знаєте більше, ніж це є насправді, без будь-яких реальних аргументів, або робите припущення, які не базуються на фактах, про те, що відбувається, – ви ризикуєте, що реальність «наздожене» вас зненацька.