support and rebuild ukraine
Since the beginning of Russian invasion, K.FUND has been focused on providing humanitarian aid to people in Ukraine
Help to Ukraine
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
ua
  • en
Меню
  • uk
  • en
  • ru
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
Присоединяйся —
Новини

Що таке «канва бізнес-моделі»?

 8 Вересня, 2021   Новини

І як вона може допомогти підприємцям в плануванні.

Переважна більшість стартаперів не мають часу та відповідних знань для складання бізнес-моделей та бізнес-планів. «І це нормально, ба навіть не страшно. Доступне та зручне рішення є», — пише президент фонду Василя Хмельницького K.FUND, керівник Школи малого і середнього підприємництва Лідія Пащук у своїй книзі «Українська мрія. Я — підприємець!».

Допоможе «канва бізнес-моделі», яку розробили Александер Остервальдер та Ів Піньє.

«Канва бізнес-моделі» (англ. business model canvas) — дуже зручний інструмент стратегічного управління, щоб описати, сформулювати, викласти на папері бізнес-модель стартапу, проєкту і навіть діючого підприємства.

Цей інструмент не є чарівною паличкою або винятково успішною методикою, проте може допомогти швидко, на одній сторінці зобразити основні бізнес-процеси в майбутньому підприємстві, які й будуть складовими бізнес-моделі. Таку одну сторінку не важко й не шкода переписати у разі змін. А вони неодмінно стануться. Питання в тому, як ви на ці зміни відреагуєте.

Який вигляд має «канва бізнес-моделі»?
До неї входить дев’ять блоків.

  • Ціннісна пропозиція — яку цінність ви пропонуєте ринку, яким є ваш продукт або послуга. У цьому блоці варто зосередитися на основному, мінімально життєздатному продукті. Не слід заглиблюватись у деталі, вони можуть змінюватися.
  • Сегменти споживачів — хто є клієнтами, визначте загальні групи цих цільових сегментів.
  • Відносини з клієнтами — як ви будете залучати й утримувати клієнтів, формувати їхню лояльність?
  • Канали — яким чином про вас дізнаються споживачі (комунікація) та як ви будете доставляти продукцію (дистрибуція)?
  • Ключові дії — як знайти шлях до споживачів та отримати прибуток? Які дії потрібні для впровадження бізнес-моделі?
  • Ключові ресурси — що потрібно для успішного функціонування бізнес-моделі? Це можуть бути кошти, персонал, обладнання, сировина, знання.
  • Ключові партнери — потенційні та наявні партнери стартапу, які організації, особистості готові вплинути позитивно або вже залучені до роботи над проєктом?
  • Структура витрат — на які дії, активності, заходи, закупівлі будуть витрачені кошти, яка сума потрібна для роботи проєкту, запуску стартапу тощо.
  • Потоки доходів, грошових надходжень — звідки очікуються або надходять кошти, які роблять цю модель бізнес-моделлю? Я часто питаю стартаперів, де гроші, прибутки в їхніх проєктах. На жаль, отримати відповідь не завжди вдається. Тому раджу особливо замислитися над цим блоком, а не відмахуватися, мовляв, потім усе буде.

Ці блоки можна об’єднати в певні групи, зокрема:

  • ціннісна пропозиція;
  • інфраструктура (ресурси, ключові дії, партнери);
  • клієнти (сегменти, канали комунікації, відносини зі споживачами);
  • фінанси (структура витрат та потоки доходів).

Як працювати з «канвою бізнес-моделі»?
Розроблення «канви» буде найбільш ефективним, якщо працювати над блоками у певній послідовності:

  1. Сегменти. Роботу над канвою доцільно розпочати з визначення сегментів споживачів. Визначте ті сегменти, які здатні принести найбільший прибуток.
  2. Ціннісна пропозиція. Тут може стати у пригоді інструмент ліфтової промови.
  3. Потоки доходів. Звідки очікуєте надходжень? Якщо якісь дії замовляєте або виконуєте безкоштовно, не забувайте про це, адже це також кошти.
  4. Канали. Як ви спілкуєтесь зі споживачем, як доставляєте йому продукцію?
  5. Відносини зі споживачем – як будуєте та підтримуєте зв’язок із клієнтами?
  6. Ключові дії. Що слід зробити і що робитимете кожного дня, щоб бізнес-модель функціонувала?
  7. Ключові ресурси. Хто і що потрібні для функціонування бізнес-моделі?
  8. Структура витрат. На що будете витрачати кошти? У цьому блоці мають бути відображені ключові дії та ресурси, адже саме вони потребуватимуть інвестицій.
«Застосовувати канву бізнес-моделі можна безліч разів, розробляючи різні варіанти бізнес-моделей, а також доопрацьовувати проєкт хоч кожного дня, просто повісивши роздруківку канви на стіні та «граючись» стікерами для наповнення блоків»,
— наголошує Лідія Пащук.

Раніше K.Fund писав, що таке бізнес-план та коли його потрібно складати.

Поділитися

K.Fund › Медіа-центр › Новини › Що таке «канва бізнес-моделі»?

Медіа

Останні новини
  • K.Fund та міжнародні партнери оголошують про старт European Design Upgrade 3.0 27.02.2024
  • K.FUND спільно з партнерами продовжує реалізацію освітнього проекту Ukraine Global Faculty 04.05.2023
  • Президентом фонду K.FUND в Україні став Юрій Пивоваров 31.05.2022
  • В Україні фонд K.FUND Василя Хмельницького запускає гуманітарний напрям 22.03.2022
  • Глобальный договор ООН в Украине запускает образовательный проект SEED 23.02.2022
Останні новини
  • K.Fund та міжнародні партнери оголошують про старт European Design Upgrade 3.0 27.02.2024
  • K.FUND спільно з партнерами продовжує реалізацію освітнього проекту Ukraine Global Faculty 04.05.2023
  • Президентом фонду K.FUND в Україні став Юрій Пивоваров 31.05.2022
  • В Україні фонд K.FUND Василя Хмельницького запускає гуманітарний напрям 22.03.2022
  • Глобальный договор ООН в Украине запускает образовательный проект SEED 23.02.2022
Новини
23.02.2022 Глобальный договор ООН в Украине запускает образовательный проект SEED
21.02.2022 Дефицит лидера: как сосредоточить внимание?
14.02.2022 Как говорить, чтобы к вам прислушивались?
19.01.2022 Как добиться успеха в эпоху электронной коммерции?
12.01.2022 Как справиться со стрессом: три совета психолога из Стэнфорда
15.12.2021 Как повысить продуктивность?
K.FUND створений для управління інвестиціями, координації та підтримки проєктів підприємця Василя Хмельницького у галузях економіки та освіти.
  • Про фонд
  • Засновник
  • Проєкти
  • Медіа
  • Контакти
  • Новини
  • Пресрелізи
  • Відео
  • Brand Guide

Приєднуйтесь —

© All rights reserved

Part of UFUTURE
Вгору