Ліфт-тест: як презентувати бізнес-ідею
12 Квітня, 2021Спробуйте поставити собі запитання: чим саме займається ваше підприємство або буде займатись, якщо ви тільки задумалися про старт власного бізнесу? «Зазвичай таке завдання виявляється доволі нелегким. Вам зрозуміло, чим займаєтесь ви, співробітники теж начебто в курсі, але це зовсім не так», — пише президент фонду Василя Хмельницького K.FUND, керівник Школи малого і середнього підприємництва Лідія Пащук у своєї книзі «Українська мрія. Я — підприємець!». Насправді слухають 30 секунд! І якщо ви не зможете пояснити, у чому суть бізнесу або ідеї, то увага слухача втрачається безповоротно.
Спробуйте самі для себе пройти ліфт-тест. Уявіть, що ви їдете з потенційним інвестором або клієнтом у ліфті. Треба протягом 30-секундної поїздки розповісти про те, чим займається ваше підприємство. Ось запитання, які можуть допомогти сформувати «ліфт-презентацію».
- Хто ви? (Як називається підприємство або проєкт?)
- Де ви працюєте? (Де саме та у якій галузі працює ваша організація?)
- Для кого працюєте? (Хто ваша цільова аудиторія?)
- Які потреби задовольняєте? (Яку потребу клієнта задовольняє ваша продукція?)
- У чому ваша особливість? (Чим ви відрізняєтеся від конкурентів?)
- І що? (Посилення — чому саме вашу продукцію або послугу мають придбати?)
Ліфтова промова може стати основою для пітчингу.
Пітчинг — це коротка презентація ідеї бізнесу потенційному інвестору, партнеру або клієнту. Таку відповідь — опис бізнесу корисно знати кожному підприємцю та його працівникам.
При формуванні ліфт-тесту важливо:
- Уникати сленгу: ваше повідомлення має бути зрозумілим не лише представникам вашої галузі;
- Не створювати занадто довгого переліку напрямів діяльності: вам слід описати компанію влучними й лаконічними фразами, які зацікавлять слухача;
- Концентруватися на тому, що дійсно робите добре, а не хотіли би робити;
- Добре обміркувати останнє запитання «І що?»: відповідь на нього має обґрунтовувати необхідність існування організації взагалі;
- «Ліфтова промова» має бути легкою для запам’ятовування. Надайте факти, що закарбуються в голові кожного слухача.
Менеджменту та власникам компанії може бути корисно провести «ліфт-тест» для персоналу. Це простий і швидкий спосіб зрозуміти, чи правильно персонал розуміє сутність роботи організації. Чи всі дивляться в одному напрямку? Чи є протиріччя? Про що інформують працівники?
Для цього необхідно дати співробітникам не більше 5 хвилин і попросити розповісти, чим же займається підприємство. Після цього варто скласти разом або використати підготовлену керівництвом ліфтову промову, яка надалі буде застосовуватися у процесі комунікації. Така промова стане у пригоді й у спілкуванні з потенційними інвесторами, партнерами, а також зі споживачами. Вона може стати основою вашої презентації, а ії текст може з’явитися на сторінках компанії у соціальних мережах.
«У момент, коли ви тільки-но починаєте свою діяльність, ліфтова промова — це один з перших кроків у процесі формування, матеріалізації обраної бізнес-ідеї», — пише Лідія Пащук