Перейти к контенту
Логотип K.Fund
  • УКР
  • РУС
  • ENG
 Меню
  • ФОНД
  • Засновник
  • Проекти
  • Книги
  • Медіа
    • Відео
    • Новини
    • Прес-Релізи
  • Контакти
Новини
K.Fund › Медіа-центр › Новини › «Ідеями варто ділитися», — Лідія Пащук, президент K.Fund

«Ідеями варто ділитися», — Лідія Пащук, президент K.Fund

20 березня відбувся онлайн-інтенсив Академії для жінок-підприємиць Inspiring Women 2020-2021. Одним із тренерів та менторів події стала президент фонду Василя Хмельницького K.Fund, керівник Школи малого і середнього підприємництва Лідія Пащук. Вона поділилася порадами, як створити успішну бізнес-модель.

Публікуємо тези з першого дня інтенсиву дня навчання.

Що таке бізнес-модель?

Бізнес-модель — це те, як компанія створює, доносить до клієнта та зберігає цінність. Сьогодні в умовах нової постійно змінюваної реальності виникла потреба у нових бізнес-моделях. Ще 30 років тому було важко уявити, що сьогодні будуть успішні бізнес-моделі корпорацій Alibaba й Amazon. Цікаву та успішну бізнес-модель має і Uber. Ці моделі абсолютно різні, але однаково успішні на ринку.

Цікаву бізнес-модель має Uber: компанія надає послуги таксі, але не має власних машин. Аналогічна ситуація з сервісом короткострокового розміщення Airbnb, адже вони не мають об’єктів нерухомості. Найбільші у світі телефонні компанії Skype і WeChat не мають свого обладнання, а найбільш швидко зростаючий банк у світі SocietyOne не має грошей.

Усі ці бізнеси успішні завдяки своїм бізнес-моделям, які підривають традиційні ринки.

Як еволюціонує стартап?

До того як формувати свою бізнес-модель, варто переконатися, що є справна бізнес-ідея, концепція та створено мінімально життєздатний продукт (MVP).

В українській ментальності не заведено ділитися своїми ідеями з іншими людьми — ми боїмося, що хтось наврочить або поцупить наші думки. Але це неправильно: ідеями варто ділитися з іншими, так ви переконаєтесь, чи є на них попит та чи викликають вони інтерес.

Детальніше про еволюцію стартапу читайте тут.

До речі, за статистикою 2021 року, в США 18,7% громадян є підприємцями. В Україні — це тільки 4%, тому нам є куди зростати. Що ми вдало і робимо: якщо наприкінці 1990-х на 10 тисяч українців було 27 підприємств (суб’єктів господарювання), то зараз — 80.

Що таке Business Model Canvas?

Одним з інструментів для побудови бізнес-моделей є Business Model Canvas — інструмент для опису бізнес-моделей, який створили Александр Остервальдер та Ів Піньє. Вона включає 9 блоків, що є взаємопов’язаними один з одним компонентами. 

  1. Ціннісна пропозиція — яку цінність ви пропонуєте ринку, яким є ваш продукт або послуга. В цьому блоці варто зосередитись на основному, мінімальному життєздатному продукті, наприклад. Не потрібно заглиблюватись у деталі, вони можуть змінюватись.
  2. Сегменти споживачів — хто є клієнтами, дайте загальні групи цих цільових сегментів.
  3. Відносини з клієнтами — як ви будете досягати, залучати, утримувати, формувати лояльність клієнтів?
  4. Канали — яким чином про вас дізнаються споживачі (комунікація) та як ви будете доставляти продукцію (дистрибуція)?
  5. Ключові дії — як досягти споживачів та отримати прибуток? Які дії потрібні для впровадження бізнес-моделі?
  6. Ключові ресурси — що потрібно для успішного функціонування бізнес-моделі? Це можуть бути кошти, персонал, обладнання, сировина, знання.
  7. Ключові партнери — потенційні та чинні партнери стартапу, які організації, особистості готові вплинути позитивно або вже залучені до роботи проєкту?
  8. Структура витрат — на які заходи, покупки будуть витрачені кошти, яка сума потрібна для роботи проєкту, запуску стартапу тощо.
  9. Джерела або потоки доходів — звідки очікуються або надходять кошти, які роблять дану модель бізнес-моделлю? Я часто люблю питати у стартаперів, де гроші, прибутки в  їх проєктах. На жаль, відповідь отримати мені не завжди вдається. Тому раджу особливо замислитись над цим блоком, а не махати рукою, мовляв, потім все буде.

Застосовувати канву бізнес-моделі можна безліч разів, розробляючи різні варіанти бізнес-моделей, а також допрацьовувати проєкт хоч кожного дня, просто повісивши видрук канви на стіні та «граючись» стікерами для наповнення блоків. Кому як зручніше. Канва бізнес-моделі — це хороший інструмент для стратегії, але тактика потребує більш детального опрацювання, все одно доведеться мати конкретне описання кожного з блоків. Потрібен буде детальний бюджет проєкту та розроблені маркетингова, збутова системи, так само як і потоки доходів, а також план дій.

 2021 Бер 30  Новини
Поділитися

Медіа

  •  Відео
  •  Новини
  •  Прес-Релізи
Останні новини
  • Продуктивність починається з неробства 16.04.2021
  • Ліфт-тест: як презентувати бізнес-ідею 12.04.2021
  • Як повернути душевну рівновагу 09.04.2021
  • «Ідеями варто ділитися», — Лідія Пащук, президент K.Fund 30.03.2021
  • Три вправи для сповільнення «білки в колесі» 24.03.2021
Логотип K.Fund
K.Fund створений для управління інвестиціями, координації та підтримки проектів підприємця Василя Хмельницького у галузях економіки та освіти. Ми віримо в те, що отримавши необхідні знання, навички та можливість реалізувати себе в Україні, нове покоління перетворить її.
  • ФОНД
  • Засновник
  • Проекти
  • Книги
  • Медіа
  • Контакти

Продуктивність починається з неробства

16.04.2021

Ліфт-тест: як презентувати бізнес-ідею

12.04.2021

Як повернути душевну рівновагу

09.04.2021

Part of UFUTURE

Part of UFUTURE

© All rights reserved