День МСП від K.Fund: Зростання та можливості масштабування: партнерство, нетворкінг та інвестиції
26 Листопада, 2020Кризовий 2020 рік розв’язав руки підприємцям у їх новаторських рішеннях. Як перетворити кризу на можливості, долучитись до потужних ініціатив, програм, клубів, інвесторів та організацій, а також здобути нові навички з професійного та особистого розвитку — розповіли фахівці ринку на онлайн-події “День малого і середнього підприємництва”. Захід було організовано в рамках Європейського тижня підприємництва фондом Василя Хмельницького K.Fund.
Під час події відбулися три панельні дискусії та новаторський для обмежених офлайнових умов онлайн-нетворкінг підприємців, де учасники заходу змогли презентувати власні проєкти. Модератором сесій стала президент фонду K.Fund Лідія Пащук.
Підприємці, які розуміють важливість партнерства та кількості корисних контактів, швидше досягають успіху. На другій сесії “Зростання. Можливості масштабування: партнерство, нетворкінг та інвестиції” СЕО та власники організацій, що спеціалізуються саме на правильному налагодженні зв’язків та пошуку ресурсів для підприємців поділились власними спостереженнями і напрацюваннями. Спікерами другої сесії стали:
- Наталія Калінкіна, CEO виробничого акселератора INDAX;
- Віталій Лубінець, CEO WIN WIN CLUB;
- Сергій Позняк, власник та генеральний директор групи компаній FGK Financial Group.
Наталія Калінкіна розповіла про основні виклики пошуку інвестування та типові помилки тих, хто прагне залучити кошти для власного проєкту.
- Наші підприємці — супергерої, які постійно перебувають у стані перманентної боротьби з кризою. Це робить український бізнес більш адаптивним та свідомим для зростання.
- На жаль, масштабування під час кризи залежить від ніші — одним вона на руку, іншим стає на заваді.
- Багато виробників під час карантину згорнули свій бізнес, інші почали шукати нові ніші, треті — переналаштували підприємство за Lean-методикою.
- За 2020 рік до INDAX надійшло 687 заявок на акселерацію та інвестиції. Кошти отримали лише 12. Така низька конверсія зумовлена помилковою впевненістю виробника у здатності освоїти будь-який обсяг інвестицій і неготовністю зробити правильну пропозицію інвестору.
- Якщо підприємець не може пояснити інвестору модель бізнесу — як потоки будуть вищі, ніж витрати, — то таке стихійне підприємництво однозначно не є плюсом для отримання коштів.
- Відсутність фінансової моделі не дає змогу зрозуміти де бізнес знаходиться зараз та де він опиниться згодом і як спрогнозувати майбутні результати у вигляді прибутку для інвесторів.
- Відсутність стратегії та візії, навіть при системному підході, не дає підприємцю зрозуміти на що саме він має отримати фінансування.
- Можуть вирости тільки ті підприємці, які здатні працювати системно та надавати послуги кращі за найближчих конкурентів. Тільки так в епоху локалізації малий і середній бізнес може використати шанс відібрати свою долю ринку в корпорацій.
Своїми думками про малий та середній бізнес, як фундамент української економіки поділився і Сергій Позняк.
- Заради зростання культури інвестицій малий та середній бізнес має стати “прозорішим”, щоб прискорити швидкість прийняття рішень щодо фінансування — як і державних, так і приватних установ.
- Потреба у фінансовій “ін’єкції” МСП відчуває саме під час стабільності — і це забезпечує перехід на новий вищий рівень та подолання стагнації.
- 71% МСП не користується доступними коштами фінустанов та інвесторів — подібно розвитку спортсмена, який йде на рекорд, але їсть одну капусту та п’є тільки воду.
- Під час фундаментальних змін існує ризик зменшити темп зростання. Щоб не втрачати швидкість, крім головної мети треба ставити підцілі, щоб досягати їх в короткі строки.
Про партнерство та нетворкінг з метою розвитку власного бізнесу та економіки України загалом на прикладі бізнес-клубу розповів Віталій Лубінець.
- Підприємці намагаються об’єднуватися і триматися гуртом, бо розуміють, що разом вони точно можуть досягти вищих цілей.
- Успіх в бізнесі та житті залежить не тільки від рівня IQ та глибини знань, а й від навичок комунікації.
Справжній підприємець розмірковує не менше, ніж читає книжок з роздумами інших авторів, шукає не менше п’яти шляхів розв’язання проблеми та ніколи не витрачає час на те, щоб жалітися на труднощі іншим. - Головне для підприємця — опинитися “поза своєю коробкою” та бути відкритим для знань з інших галузей.
- Нетворкінг завдяки новому цінному оточенню дає зрозуміти підприємцю, що він не найрозумніший в кімнаті.
- Стосунки між бізнес-партнерами будуються на прагненні зробити більше разом, ніж окремо. Коли два сильні гравці об’єднуються, то однозначно рухаються швидше.
Повну ретроспективу онлайн-події День МСП з K.Fund у рамках Європейського тижня МСП-2020 можна переглянути за посиланням. Репортаж з головними інсайтами першої сесії доступний на сайті за даним посиланням. Головні тези із третьої сесії можна переглянути тут.