День МСП від K.Fund: Як розпочати власну справу?
23 Листопада, 2020Кризовий 2020 рік розв’язав руки підприємцям у їх новаторських рішеннях. Як перетворити кризу на можливості, долучитись до потужних ініціатив, програм, клубів, інвесторів та організацій, а також здобути нові навички з професійного та особистого розвитку — розповіли фахівці ринку на онлайн-події “День малого і середнього підприємництва”. Захід було організовано в рамках Європейського тижня підприємництва фондом Василя Хмельницького K.Fund.
Під час події відбулися три панельні дискусії та новаторський для обмежених офлайнових умов онлайн-нетворкінг підприємців, де учасники заходу змогли презентувати власні проєкти. Модератором сесій стала президент фонду K.Fund Лідія Пащук.
На першій сесії “Старт. Як розпочати власну справу?” учасниці поділилися власним експертним досвідом, необхідним підприємцям-початківцям, та головними помилками на “світанку” власної справи. Спікерами першої сесії стали:
- Лідія Пащук, президент фонду K.Fund;
- Олена Добророднєва, директор з організаційного розвитку UFuture і віце-президент K.Fund;
- Юлія Павленко, директор департаменту міжнародних операцій АТ “Укрпошта”, ініціатор проєкту E-Export School.
Лідія Пащук на власному досвіді роботи зі стартапами виділила сім головних помилок початківців:
- Короткозорість. Не дивитися на крок вперед, а діяти імпульсивно, без спостережень та аналітики.
- Одне старання. Постійно працювати над ідеєю, але не мати чіткого плану її реалізації.
- Самотність. Не мати знань та досвіду, і, головне — можливості отримати та застосувати їх самотужки.
- Стати директором. Без досвіду роботи у великій компанії в обраній ніші навряд чи вдасться побудувати навіть маленький, але свій бізнес.
- Надсекретність. Ховати ідею, щоб не наврочити. Ніхто не платить за те, про що не знає.
- Хаос. Братися за все підряд — втрачати сили, гроші, партнерів та час.
- Нестача ресурсів. Не мати партнерів, інвесторів або донорів, що забезпечують потрібним грошовим ресурсом або досвідом.
На думку президента фонду K.Fund, також є сімка факторів, що впливають на успіх: впевненість, проактивність, професіоналізм, працездатність ідеї, підтримка оточення, чіткий план дій та готовність до гіпервідповідальності. Саме так буде створена власна реальність, особливо коли час сам потребує цього.
Олена Добророднєва розповіла про три головні вміння, які необхідні для пошуку бізнес-ідей у наш час: бути в тренді, розуміти проблеми або мрії споживачів та думати за межами звичного. Щодо здійснення мрій та розв’язання проблеми шляхом створення бізнес-ідеї, топменеджерка дала наступні поради:
- Ідея завжди виникає на межі подолання старих парадигм та реалізації мрії.
- Спостереження за людьми допоможуть знайти мрію, яку треба здійснити, чи проблему, яку необхідно розв’язати.
- У проблему треба занурюватися і в жодному разі не притягати за вуха вигаданий біль. Якщо нічого буде вирішувати — ідея нікому не потрібна.
Про те, як українські підприємці вже реалізують мрії та розв’язують проблеми шляхом організації експортних постачань, розповіла Юлія Павленко.
- Мільйони українців купують на Amazon, Aliexpress та eBay, але тільки одиниці вміють продавати. Проте, ситуація змінюється. “Укрпошта” організувала доставку товарів українських виробників по всьому світу. Наприклад – відкрила прямий канал постачання до США та використовує літаки “Руслан”.
- У перший рік існування одне українське виробництво залучило інвестора на Kickstarter та отримало перше передзамовлення на експорт вартістю в $1 млн.
- Не кожен в Україні може купити дорогу якісну handmade продукцію, але, наприклад, в США дерев’яні закладинки по $25 від українки мали такий великий попит, що їй вже вдалося продати компанію інвестору.
- Не обов’язково переїжджати у велике місто, щоб займатися експортом в США, Ізраїль чи Японію. “Укрпошта” бере на себе доставку, підприємцю залишається налаштувати локальне виробництво.
- Український якісний з любов’ю зроблений товар для американця видається більш привабливим.
Повну ретроспективу онлайн-події День МСП з K.Fund у рамках Європейського тижня МСП-2020 можна переглянути за посиланням. Репортаж з головними інсайтами другої сесії доступний на сайті за даним посиланням. Головні тези із третьої сесії можна переглянути тут.